21 Haziran 2012 Perşembe

Uctu Uctu Cadi Uctu ~ Cessna ile Ucus Maceram

Uzun zamandir yazmak istedigim ucus macerami nihayet kaleme alma vakti geldi gibi hissettim bugun...Ama oyle hava yolu sirketi degil bizzat kendimin de kullandigi ''pirpir'' ucakla ucmaktan bahsediyorum..Ee koca pilot adayi olunca hanima da korkusuz ve maceraperest olmak dusuyor yoksa cekilir mi o havada sen asagida butun gun hatim indir dur korkudan. 
Daha onceki yazilarda ara ara bahsetmistim, Mr.Cadi XX hava yolu firmasi ile anlasip egitime ABD'ye gonderildi, egitim surecleri boyunca da bu asagida goreceginiz kucuk ucaklarla A'dan Z'ye ucmayi ogreniyorlar,sonrasinda buyuk jetlerde egitime gececekler. Kocasi her sabah tek basina ucmaya giden bi es olarak, esten ote bir cadi olarak dedim ki "Bey Bey! Her sabah ucus diye cikiyorsun evden nereye gidiyorsun bakayim sen? hem bakiim ogrenmis misin ucmayi? Hem hem ben bir cadiyim ucmak benim de hakkim!" Vee mutlu son Cadi'nin oldu====>



Yerel Havaalanindan Cessna 172R model, tek motorlu N2387U kuyruk numarali ucagimizi kiraladik. Tek motorlu demek motora havada birsey olursa, nane bahceleri yemeniz icin onunuze serilecek demek:) 


Ucaga binmeden once 'Check list' dolduruyoruz. Ucagin her bi yerini kontrol ediyoruz yani. Yukarida, ben yakit numunesi aliyorum. Benzine pislik, su gibi maddeler karismis mi bakiyorum, karismis ise hemen sorumlu pilot kocaya rapor ediyorum:)

Take off oncesi son bir resim veriyorum, bana birsey olursa kabrime koyarlar belki

Ve Havadayiz...............



Kaptan, hersey yolunda isareti cakiyor

Mr.Cadi ogrendigi manevralari soyle kisa bir ozet geciyor gostere gostere, ben de "Olmussun sen ,Aferin ,otur 5!'' diyip kontrolleri devraliyorum.
I have the flight controls
Paramizin yettigi 1 saatlik suremizin sonuna geliyoruz ve inise geciyoruz. Kule ile konusmalari Mr.Cadi'nin izni ile ben yapiyorum. Kuleden inis izni istiyorum ama verdikleri cevaptan bir cacik anlayamiyorum :) Kulaga gelen sesler bir boguk ve teorik. Allah pilotlarimiza zeval vermesin diyerek supurgesiz ucmanin bana gore olmadigina karar veriyorum. Nokta

Eve donus yolu, suan Florida'nin Atlas okyanusu kiyisi uzerindeyiz


1 yorum:

Adsız dedi ki...

saatligi kac para ki acaba ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget